9 Mart 2012 Cuma

Siyahlı Kadın (Korku-Gerilim)

Korku filmleri ne zaman kendini tekrarlamayı bırakacak bir fikri olan var mı? Artık korku filmlerini üçe ayırıyorum. Birincisi bir grup gencin geziler düzenleyip sırayla öldüğü korku filmleri. İkincisi ruhların mantıksız hareketler yaptığı, sorunlu çocukların olduğu( bu sorunların oynadıkları oyuncaklardan kaynaklandığını düşünüyorum ), ve başrol oyuncularının cesaret timsali olduğu filmler.Üçüncüsü ise zombili, vampirli, cinli, büyülü vs. filmler. Siyahlı kadın filmi ikinci kategoride.

Filmin atmosferi güzel. Özellikle filmin büyük bölümünün geçtiği malikane ve bulunduğu yer enfes... Malikanenin dekorasyonu etkileyici. Hele şu kurmalı oyuncaklar ve melodileri... Çocuğum olursa bir gün böyle oyuncaklar almam, akla zarar Mazallah!

Daniel Radcliffe namı diğer Harry Potter iyi iş çıkarmış rolüne yakıştığını düşünüyorum. Zaten filmdeki ikinci ana karakter Siyahlı Kadın o da arada görünüyor, çat burda çat kapı arkasında, bazen bağırıyor onun da oyunculuğu iyi yani :)

Fakat sizin de dikkatinizi çekecek mi bilmem ama bazı sahnelerde kendimi korku oyunu oynar gibi hissettim. Özellikle sağ elinde balta sol elinde mum olan sahne.

Acı teması da ağır basıyor filmde, çocuklar ölüyor, mezarlıklar, kadının hali harap... O yüzden +18 diyorum bu filme. Böyle sahneler bilinçaltını korku sahnelerinden daha çok etkiler aman çocuklarınızı uzak tutun bu filmden.Fakat kanlı sahnenin olmaması bir artı bence, sınırı fazla zorlamamışlar.

Böyle filmlerde işin içine keşke şu ruhlar girmese diyorum. Filmde ruh yerine gerçekten bir katil olsa her şey daha inandırıcı ve etkileyici olacak. Ruh ve insan bir arada olunca mantıksızlık serisi başlıyor. Mesela ruhların sağdan soldan çıkıp acayip tavırlar sergilemesini anlayamıyorum ne yani öldünüz beyniniz çürüdü diye mi böyle şeyler yapıyorsunuz ? Hele esas oğlan, bu ne cesaret birader ? Normal şartlarda bir insan, sandalye sahnesinde  aklını yitirir. Fakat bu arkadaşımız sadece geriliyor. Eline geçse hayaleti dövecek o derece cesaretli. Ayakta alkışlıyorum! Ama onlar ne yapsın korku filmi böyle olur...

Korku filmleri bana mantıksız gelir o yüzden pek hevesli seyretmem ama genel olarak korku filmlerine bakarsak bu filmin seyredilebilirliği daha yüksek o yüzden tavsiye ederim. Ayrıca gerilim dozu fena değil.

10/7



0 yorum:

Yorum Gönder

RSS FeedRSS

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons