21 Mart 2012 Çarşamba

Her Kapına Geleni Hızır Bil'me'

Daha önce başıma gelen bir olayı bugün sizlere anlatacağım. Siz de çevrenizdekileri bu konu hakkında uyarın...

Evde tek başımaydım. Kapı çaldı, mercekten baktım sırtında çanta olan yirmi yaşlarında bir genç. Yan dairede oturan gençler var heralde onları soracak diye düşünerek kapıyı açtım.

Selam verdi sonra kitap sattığını söyledi ve çantasından kitaplar çıkardı. Kitapları uzattı bana baktım ki dua kitabı - yasin kitabı - rüya kitabı(Varan 1).

''Bu kitaplardan bende bir sürü var'' dedim.
''Biliyorum o yüzden geldim'' dedi (Varan 2)

Falan tarikatın merkezinden geldiğini söyledi (Gerçekten onlarla bağı olup olmadığını bilmediğim için geldiği yeri söylememeyi tercih ediyorum).

''Allah' ın Embiyasına, Evliyasına ve Ariflerine inanır mısın?'' dedi.
Tevakuf halinde olduğum bir meseledir ama meraktan ''inanırım'' dedim.

Başladı duaya, tabi ağzında geveliyor anlamıyorum.

''Yardıma ihtiyacı olan bir arkadaşımız için para topluyorum bura da özellikle sana geldim sende para olduğunu biliyorum(Varan 3), gelene değil gönderene bak''gibisinden bir şeyler söyledi.

Niyetini tam kavramak için '' evet para var fakat faturaların parası bugün ödemem lazım ''dedim.
O da ''Olsun bu Allah rızası için sen hepsini bana ver, 20 dk içinde falan yerde olmam lazım dedi.(Varan 4)

Aramızda muhabbet uzadı zannediyor ki kıvama geliyorum. Her konuştuğumuzu yazmaya gerek duymuyorum anlamanız için bu kadarı kafi. En son olarak sırtına vursam korkar mısın gibisinden bir şeyler söyledi. Bende fazla uzattım dedim kovdum şok oldu.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varan 1: Rüya kitabı diye bir şey yoktur ve olamaz rüyaların hepsi kendine özeldir, yazılanların hepsi uydurmadır.

Varan 2: Zarf atmış, evimde dini kitap var mı yok mu onu öğrenerek inançlı olup olmadığımı ölçtü. Ayrıca biliyorum diyerek ürkmemi sağladı.

Varan 3: E baktı eve güzel, kıyafetler düzgün anladı para var.

Varan 4: Sahtekar dedim içimden sen Allah rızasını düşünsen benim fatura paramı ister misin? Ayrıca 20 dk da gitmem gerek dediği yer en az 300km mesafe mümkün değil gitmesi (Onu evliya zannedeyim diye ufak ufak gerilim veriyor... :) )


Mutlaka oku: Ciddiye alıp polisi aramadığım için bin pişman oldum. Bir ay sonra yerel haber kanalında çıktı, tahminimce aynı arkadaş başka bir mahallede, kadına evinde büyü var bozmaya geldim demiş. E cahil kadın inanmış almış eve. Basmış kadının boğazına... Neyse ki kadın bağırınca komşular yetişmiş. O genç kaçmış ama.

Gör bunun gibi daha ne olaylar var. Aman ha özellikle kadınlar ve çocuklar evde tekken kapıyı bile açmayın. Bunun gibi insanlar kapıyı çalar bakar ki olacak gibi değil 3,5 kuruş ister gider. Cehaleti fark ederse kandırmaya çalışır. Gözü keserse evi soymaya bile cüret gösterir... Vicdanınız rahat olsun. Allah bize önce yakınlarımıza yardım etmemizi emrediyor, sadaka vermek istiyorsak böylelerine değil akrabalarımıza, arkadaşlarımıza ve komşularımıza öncelik tanımalıyız. Ya da ne bileyim Somali' ye, Van' a gerçekten ihtiyacı olduğunu bildiğimiz insanlara yardım etmeliyiz.


0 yorum:

Yorum Gönder

RSS FeedRSS

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons